Monday, December 19, 2011

Jul i Amerikaland

Hej Læsere ude i verden!

Vores Juletræ!
Så kom December endelig, og julen er så småt på vej! Hvis man havde været i Danmark julen allerede været all vegne, der havde været julekalender i tv'et og pyntet op alle vegne! Her er der nu også pyntet op, her i min værtsfamilie er det tradition at pynte op lørdag efter 'thanksgiving', hvilket betød at der blev pyntet op den 26. November. Med plastikjuletræ, som kun amerikanerne kan gøre det og ellers med lyskæder, engle, snemænd og masser af julepynt!  Men julepynt på skolen er banlyst, de kunne jo støde nogen, nu hvor det er en kristen tradition (selvom næsten alle er super kristne her). Og når da jeg sagde glædelig jul til nogen 1. december kiggede de bare mærkeligt på mig og fortalte det atlså KUN var jul den 25.

Den 1. December: Mine forældre havde sendt kalenderlys, lego julekalendere til mine tvillinge værtsbrødre og en pakke kalender til mig så vi var alle super spændte på første december. Jeg fik åbnet min kalendergave, en u-landskalender, drengen fik et stykke lego og kalenderlyset blev tændt!! Da min værtsmor kom hjem havde hun honningkagehusesæts med, så vi kunne lave et hver. Min værtssøster Amanda på 26 kom ud til huset sammen med hendes mand og datter og de lavede også er honningkagehus


Lavede horningkagehuse med (fra venstre): Jasmin, Amanda, Alfonso,  Kregen og Joshua

Min store December pakke hjemmefra

Kalenderlys inden vi brændte det ned

Mig der laver mit kagehus

Den første weekend i December var vi i Minnesota til Broncos-Vikings (NFL) kamp og så var vi i Mall of America,  det største shoppingcenter i USA, her fik jeg ordnet meget af julegave indkøbet.
Mig på stadion!

I lørdags kom jeg hjem til to pakker og et brev på min seng.. Pakke fra Farmor og Farfar, pakke fra Dorthe og Mads og brev fra min veninde Natasha, det var bare såå super rart når folk sådan tænker på mig.. Tidligere på måneden fik jeg også pakke fra Mormor og Morfar og et brev fra min veninde Emma.. Nu venter jeg bare på endnu en lille julepakke fra Mor og Far, hvor der er en julegave til mine værtsforældre i.

Billede af indholdet af pakkerne jeg fik Lørdag!! TAK!!

I søndags var jeg til jule tam-tam med mit cheerleading hold, her er et billede

Mit cheerhold (alle undtagen 2, mangler Kassy og Whitney) set fra venstre: Melissa, Anna, Alexis, Brandi, Tiara, Kayleigh, Shawna, Mary og Mig


Jeg for ferie på torsdag, så torsdag aften skal jeg til jule tam-tam med dem jeg spillede volleyball med, og også gøre den sidste julegave inkøb færdig :D

Fredag Skype med mor og far, og lørdag juleaften og søndag juledag (den rigtige jul her ovre)

Det var alt for denne gang!! XoXo Siri


No comments:

Post a Comment